Avís: Aquest fòrum no és oficial ni pertany a cap organisme ni institució oficial o governamental 

GALERIA

Enllaços destacats

DameLaPatita

TodoPolicias

Entrecancelas

PoliciaDeCatalunya

Visites:   click tracking

Investiguen la desaparició d'una adolescent que va fugir divendres d'un centre de menors 5 5 1

Investiguen la desaparició d'una adolescent que va fugir divendres d'un centre de menors

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

10022010

Missatge 

Investiguen la desaparició d'una adolescent que va fugir divendres d'un centre de menors

http://www.elpunt.cat/noticia/article/-/-/134862.html

Els Mossos d'Esquadra investiguen la desaparició d'una menor de 14 anys
de Sallent (Bages) tutelada per la Generalitat que es va escapar
divendres quan participava en una activitat fora del centre d'acollida
de Barcelona on residia. L'adolescent havia estat pocs dies al centre
després que la Generalitat n'assumís la tutela perquè va denunciar el
seu pare per haver-la maltractat. La menor vivia fins fa poc amb la
família, però el 19 de gener passat va fugir de casa per anar-se'n a la
del seu company sentimental, de 30 anys. Posteriorment va denunciar
haver estat maltractada pel seu pare, que nega les agressions. La
direcció general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència en va denunciar la desaparició.

Geribert
Sergent
Sergent

Masculí
Ubicació: Penedès

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

- Temas similares
Dividir este artículo en : Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

Investiguen la desaparició d'una adolescent que va fugir divendres d'un centre de menors :: Comentaris

Missatge el Dj 11 Feb 2010, 12:27 por police

Geribert escrigué:http://www.elpunt.cat/noticia/article/-/-/134862.html

Els Mossos d'Esquadra investiguen la desaparició d'una menor de 14 anys
de Sallent (Bages) tutelada per la Generalitat que es va escapar
divendres quan participava en una activitat fora del centre d'acollida
de Barcelona on residia. L'adolescent havia estat pocs dies al centre
després que la Generalitat n'assumís la tutela perquè va denunciar el
seu pare per haver-la maltractat. La menor vivia fins fa poc amb la
família, però el 19 de gener passat va fugir de casa per anar-se'n a la
del seu company sentimental, de 30 anys. Posteriorment va denunciar
haver estat maltractada pel seu pare, que nega les agressions. La
direcció general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència en va denunciar la desaparició.

Shocked Shocked Esperem noves notícies al respecte!!

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dl 15 Feb 2010, 21:27 por Eranos

Cada dia s'escapen menors dels centres de la DGAIA. És més que curiós que això sigui notícia per el punt. Quin nivell de periodisme!!!

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 11:47 por Geribert

Eranos, si t'hi fixes bé es tracta d'una menor que ella mateixa va denunciar la seva família. No és el cas d'una menor forçada a estar sota la tutela de la Generalitat. Podria ser que s'hagués escapat amb el seu nòvio, però també podria ser un segrest. Per això té rellevància periodística.

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 18:11 por Eranos

És que els pares, quan una filla s'escapa amb el nòvio tenen tendència a dir que aquest l'ha segrestada. El que passa és que els periodistes transcriuen les manifestacions de les parts interessades sense posar-les mai en dubte i això, per mi, és periodisme de baixa estopa.

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 18:23 por Geribert

En general tens raó, però en aquest cas la notícia informa tant del fet que tenia un nòvio a l'exterior del centre de menors com de la mala relació amb la seva família. No fa cap hipòtesi del que hagi pogut passar i ho deixa per quan hi hagi més notícies.

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 20:01 por Eranos

ok. Doncs felicitats. Això no és cap notícia. Denuncio al meu pare perquè em maltracta. Marxo de casa i me'n vaig amb el meu nòvio. L'Estat diu que no toca estar amb el nòvio, perquè no és el meu tutor, ni amb el pare, perquè potser em maltracta i per tant em posa en un centre de menors. A mi no m'agrada perquè el que vull és estar amb el meu nòvio, i m'escapo. Això és notícia? Ho seria al diario de Patricia. Per tant: el punt = diario de Patricia = periodisme de baixa estopa. A l'espera de més notícies, és clar...

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 20:32 por Geribert

De moment és una persona desapareguda, i que jo sàpiga sempre surt als mitjans de comunicació quan desapareix algú. Que hagi marxat per pròpia voluntat o no encara no se sap. Tu has muntat la història segons la informació que ha aportat la notícia però no està confirmat que sigui així. Hi ha molts exemples de demagògia periodística com per anar a buscar-la precisament en aquesta notícia. Crec jo, vaja.

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dt 16 Feb 2010, 20:40 por Eranos

Cada dia es denuncien desenes, per no dir centenars de "desaparicions" a tot l'estat. El 99,9% no surten als mitjans.

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge el Dc 17 Feb 2010, 10:23 por Trabucaire

Eranos escrigué: Ho seria al diario de Patricia. Per tant: el punt = diario de Patricia = periodisme de baixa estopa. A l'espera de més notícies, és clar...

Bé, de fet jo crec que la majoria dels mitjans de comunicació tenen aquesta tendència a la morbositat en quant a la publicació de notícies relacionades amb la delinqüència o la violència, obviant el fet que siguin o no notícies realment transcendents. La morbositat i també la sensació que pretenen transmetre de "podria ser el seu fill o filla, o algú estimat" és una potent eina per atrauré les quotes d'audiència.

En aquest cas, aquesta notícia (publicada també a l'Avui i la Vanguardia), sigui o no un fet inusual genera l'expectació sobre el destí de la noia i fa volar la imaginació dels lectors de la mateixa manera que ho fa una pel·lícula o novel·la policial. Diguem-ne que és com un "mini-serial" periodístic, a l'espera de la següent entrega (següent notícia) que conclourà amb la trama (on ha estat la noia).

Amb això pretenc dir que la valoració que els mitjans fan de l'interès o no interès d'una notícia d'aquest tipus s'acostuma a fonamentar en el seu 'grau de morbositat', el que influeix en l'audiència del públic, més que no pas en la seva transcendència real per al conjunt de la població.

De totes maneres aquesta notícia, per simple que sigui, penso que podria ser d'interès per als usuaris d'aquesta web sobre policia i seguretat pública.

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum